sunnuntai 4. huhtikuuta 2010

Uskollisuus palkittiin

Viime kampaajalla käynnistäni oli kulunut jo pitkä tovi ja hiukseni alkoivat näyttää surkeilta. Niiden pelkkä peseminen ei riittäisi. Muutamien päivien päästä olin menossa terveyskeskuslääkärini luo vuositarkastukseen. Silloin halusin olla sen näköinen, että pidän huolta itsestäni ja myös ulkonäöstäni. Sehän on kuin ihmisen käyntikortti, kuinka huolitellulta hän näyttää.

Varasin ajan Mäen kampaamosta ja ilmaannuin paikalle sovittuna päivänä ja aikana. Kampaamo näytti melko tyhjältä, sillä juuri silloin siellä ei näkynyt olevan muita kuin kampaajani ja minä. Usein oli kolme neljä kampaajaakin asiakkaineen paikalla. Hiukseni leikattiin ja värjättiin. Selailin lehtiä, söin tarjotut keksit ja join mehut. Samalla puhuin kampaajani kanssa niitä näitä. Kun työ oli valmis, olin taas huolitellun ihmisen näköinen. Pidin uudesta kampauksestani.

Pois lähtiessäni minua odotti yllätys. Sain lahjaksi kauniin, punaisia kukkia täynnä olevan ruukkukasvin ja pienen laukun, jossa oli hiustenpesu- ja hoitoaineita. Miksikö? Siksi, koska olin ollut Mäen kampaamon uskollinen asiakas jo 20 vuotta. Uskollisuus palkittiin. Vuosien varrella olin tosin toisinaan miettinyt kampaamon vaihtamista, mutta enpä taida enää miettiä sellaista enkä vaihtaa.

3 kommenttia:

  1. Uskollisuus palkitaan, hieno juttu!

    VastaaPoista
  2. Miten huomaavaista kampaamolta! Sinä sait hyvän mielen ja kampaamo pitää edelleen asikkaansa.

    VastaaPoista
  3. Harakka ja aimarii, kiitokset kommenteistanne. Sain todella hyvän mielen enkä aio enää vaihtaa kampaamoa, vaikka se joskus aikaisemmin käväisikin mielessä.

    VastaaPoista